MË shumë se 10.000 hotele evropiane kanë ngritur një padi kolektive kundër platformës dixhitale të rezervimit të akomodimit Booking.com, duke paralajmëruar se klauzola e saj e “barazisë së çmimeve” u ka shkaktuar humbje.
Klientët kërkojnë akomodim në Booking.com dhe më pas e rezervojnë atë në faqet e internetit të hoteleve për shkak të çmimeve më të lira, theksoi kompania, duke ndaluar një praktikë të tillë me një klauzolë “barazie çmimesh”.
Hotelet shpesh bien dakord në kontrata me platformat e rezervimit të akomodimit online se nuk do të ofrojnë çmime më të ulëta në faqet e tyre të internetit ose në ato të platformave konkurruese, duke pranuar parimin e barazisë së çmimeve.
Ndërkohë, BE-ja ka miratuar një ligj mbi tregjet dixhitale që u ndalon platformave të mëdha online të përdorin klauzola kontraktuale mbi ‘barazinë’ e çmimeve, dhe Gjykata e Drejtësisë e BE-së, GJED, vendosi në shtator të vitit të kaluar se Booking.com po kufizonte potencialisht konkurrencën duke vendosur në mënyrë kontraktuale një prag çmimi për akomodimin në hotel.
Çështja e barazisë së çmimeve
Barazia e çmimeve nuk është thelbësore për qëndrueshmërinë ekonomike të Booking.com, paralajmëruan gjyqtarët, por nuk përbën shkelje të ligjit të konkurrencës.
Hotelet tani kanë ngritur një padi në një gjykatë holandeze, duke pretenduar se klauzola e “barazisë së çmimeve” u shkaktoi humbje. “Hotelierët evropianë kanë qenë prej kohësh të detyruar të tolerojnë kushte të padrejta biznesi dhe kosto të tepërta. Është koha të bashkohemi dhe të kërkojmë kompensim”, tha Alexandros Vassilikos, president i shoqatës së hotelierëve HOTREC.
“Nisma jonë e përbashkët dërgon një mesazh të qartë: Hotelieria në Evropë nuk do të tolerojë abuzime në tregun dixhital,” shtoi Vassilikos.
Përveç HOTREC, padia kolektive mbështetet nga më shumë se 30 shoqata kombëtare hoteliere, të koordinuara nga Aleanca e Kërkesave për Hotele. Ato synojnë të sigurojnë kompensim për dëmet e shkaktuara midis viteve 2004 dhe 2024.
Sipas një studimi të kryer nga HOTREC dhe Fakulteti Zviceran i Menaxhimit të Hoteleve, Booking Holdings mbante një pjesë prej 71 për qind të tregut evropian në vitin 2023, ndërsa pjesa e rezervimeve direkte ka rënë ndjeshëm vitet e fundit.
“Po i fryjnë çmimet”
Shoqatat holandeze të mbrojtjes së konsumatorëve njoftuan një padi kundër Booking.com në fund të qershorit, duke pretenduar se kishte ‘fryrë’ çmimet e akomodimit në hotel që nga viti 2013.
Fondacioni i Kërkesave të Konsumatorëve, CCC, dhe Shoqata e Konsumatorëve u kanë bërë thirrje qytetarëve që kanë pësuar dëme për shkak të praktikave të Booking.com që t’u bashkohen atyre.
Booking.com ka vendosur çmime të tepërta për dhomat e hoteleve për vite me radhë, gjë që u ka shkaktuar konsumatorëve holandezë “disa qindra milionë euro” dëme, pretenduan shoqatat.
“Hulumtimi ynë ka treguar se Booking.com ka shkelur rregulloret e konkurrencës dhe mbrojtjes së konsumatorit që nga janari 2013,” tha Presidenti i CCC, Bert Heikens.
Çfarë thotë Booking?
“Deklaratat e bëra nga HOTREC janë të pasakta dhe mund të çojnë në keqinterpretime. Vendimi i Gjykatës së Drejtësisë të Bashkimit Evropian nuk arriti në përfundimin se klauzolat e barazisë së çmimeve të përdorura nga Booking.com janë antikonkurruese ose ndikojnë në konkurrencë (gjë që është qartësisht e dukshme në paragrafin 92 të vendimit, të disponueshëm KËTU).
Prandaj, ky vendim nuk hap asnjë hapësirë për kërkesa për dëmshpërblim, dhe ne do të vazhdojmë, nëse është e nevojshme, të provojmë para gjykatës se klauzolat e barazisë nuk kanë një efekt antikonkurrues. Gjithashtu do të donim të konfirmonim se nuk kemi marrë ndonjë njoftim zyrtar për fillimin e një padie kolektive. Më shumë informacion mund të gjeni KËTU“, tha Booking.com.