Teksa vëzhguesit presin për shfaqjen e avionëve luftarakë F-16 mbi qiellin e Ukrainës, Keith Rosenkranz, pilot që ka fluturuar në mbi 30 misione me këta avionë gjatë Luftës së Gjirit, ka disa paralajmërime për ukrainasit që do të merren me ta.
“Tjetër gjë është të jesh në mision trajnimi dhe të hedhësh një bombë në një shënjestër të parrezikshme, apo të luftosh me një helikopter të një kategorie tjetër, në një skenar të inskenuar,” tha ai për RFE.
“Tjetër gjë është t’i bësh të gjitha këto kur armiku dëshiron të të vrasë”.
Pas shumë kërkesave ndër vite, Ukraina pritet të pranojë avionët e parë F-16 prej Perëndimit, në qershor apo korrik, sipas raportimeve të fundit.
Avionët F-16 janë krijuar pas Luftës në Vietnam. Përgjatë atij konflikti, avionët amerikanë, të rëndë dhe të ngadalshëm, janë shënjestruar në shifra alarmuese nga avionët e krijuar prej sovjetikëve.
Për të krijuar tipin F-16, një ekip dizajnerësh, që janë bërë të njohur si “mafia luftarake” e kanë përmbysur filozofinë e kohës, e cila deri atëherë ka rezultuar me avionë amerikanë të mëdhenj dhe shumë kompleks.
Në vend që të krijonin një motor të madh për të rritur fuqinë, dizajnerët e kanë ulur peshën e pajisjes. Në vend të krijimit të rezervave për sasi të mëdha të naftës, ekipi e ka zvogëluar pajisjen për ta bërë më lehtë të qarkullueshme.
Të shqetësuar që Departamenti i Aviacionit do ta mbushte avionin me pajisje të rënda dhe komplekse, një anëtar i ekipit të dizajnerëve ka rikujtuar, më vonë, të ketë thënë se i kemi bërë avionët aq të dendur dhe nuk ka vend për gjithë ato broçkulla.
Si rezultat, pajisja konsiderohet si avioni më i suksesshëm që është krijuar ndonjëherë.
Prej dizajnimit të tij, më shumë se 50 vjet më parë, janë krijuar rreth 4.600 aeroplanë luftarakë F-16, për ushtri të shumë vendeve nëpër botë.
Ukraina do të jetë vendi i ardhshëm që do t’i përdorë avionët në fushëbetejë.
Emri zyrtar i këtij lloj aeroplani është “Skifteri fluturues”, mirëpo në përgjithësi, shumica i referohen si “nepërka”.
Rosenkranz, i cili ka shkruar një libër për përvojën e tij si pilot i avionëve F-16, tha se ushtarët ukrainas fillimisht do të jenë në disavantazh ndaj rusëve, për shkak të përvojës.
Rosenkranz beson se do të jetë tepër e vështirë për pilotët ukrainas që të nisin misione ajrore të mbrojtjes, pa e zotëruar mirë avionin.
Ai ka thënë se ka kryer 1.200 orë trajnimi, më pas ka shkuar për më shumë se një vit për stërvitje në fushëbeteja joluftarake, dhe më pas është nisur në mision luftarak.
Edhe pas gjithë asaj kohe, ai e ka pranuar që misioni i tij i parë ka qenë tejet i vështirë.
“Sistemet ruse për mbrojtje ajrore janë të kapacitetit të lartë, të tilla si sistemet S-400. Pilotët e tyre të stërvitur do të kenë avantazh ndaj pilotëve ukrainas në avionët F-16, që do të kenë pak kohë për të mësuar. Siç e thashë, ka dallim të madh në mes të misioneve trajnuese dhe misioneve të vërteta në fushëbetejë”.
Rosenkranz ka thënë se do të duhet të kalojë të paktën një vit që pilotët ukrainas të ndihen mirë në avionët F-16.
“Edhe atëherë, nuk mund të them me siguri që ata do të dominojnë kundrejt ushtrisë ruse”, ka thënë ai.
Fillimisht, avionët F-16 janë dizajnuar për të rrëzuar aeroplanët tjerë, përfshirë avionët që mund të nisin 100 fishekë 20-milimetësh në sekondë.
Mirëpo, duke pasur parasysh radarët e fuqishëm dhe sistemet raketore që janë prodhuar në kuadër të gjeneratës së katërt të avionëve luftarakë, ka pak gjasë që pilotët ukrainas të përballen me luftimet e ashpra që kanë ndodhur në konfliktet e mëparshme.
David Kern është ish-pilot me mijëra orë pune në avionët luftarakë amerikanë të gjeneratës së katërt, të cilët përdoren prej ushtrisë së Shteteve të Bashkuara.
Kern tha për RFE se beson që roli i avionëve F-16 në Ukrainë do jetë sikurse i një sistemi “shumë fleksibil artilerie”.
Kern, i cili trajnon sot pilotët sipas sistemit të përdorur për trajnimet fillestare për F-16, tha se avionët amerikanë do të përdoren për të shënjestruar dronët rusë dhe raketat lundruese, por edhe “rrugët e furnizimit, dhe çdo koncentrim të forcave ruse”.
Ai tha se nuk do të befasohej nëse ukrainasit përdorin avionët F-16 për të bartur luftën në Rusi, duke kryer sulme thellë në Rusi për të sulmuar shënjestrat strategjike.
Pas arritjes së avionëve të parë të tillë në Ukrainë, Kievi është shprehur se pret që 20 pilotë të nisin trajnimet dhe të jenë gati për misione luftarake deri në fund të vitit 2024.
Kjo shifër është shumë më e vogël sesa ka shpresuar Kievi, mirëpo është raportuar se veçse ekzistojnë vështirësi në gjetjen e hapësirave të nevojshme për trajnim.
Ukrainës i janë premtuar 85 avionë F-16 prej vendeve të NATO-s: Danimarkës, Norvegjisë, Belgjikës dhe Holandës./RFE/