Për dekada të tëra, Kina ka qenë partnere kyçe ekonomike për kompanitë gjermane. Kjo mbetet, ndaj industria gjermane ngurron të ndryshojë kursin, pavarësisht ndryshimeve ekonomike dhe politike.
Për Matthias Rüth, nuk ka dyshim se kompania e tij duhet të vazhdojë të investojë në Kinë, pavarësisht paralajmërimeve në rritje të qeverisë për rreziqet e investimeve të tepruara në vend.
Si Drejtor Ekzekutiv i Tradiumit, kompani me seli në Frankfurt e specializuar në tregtimin e metaleve të rralla të tokës dhe lëndëve të para, Kina mbetet thelbësore për biznesin, duke pasur parasysh dominimin pothuajse total të vendit në sektorin gjithnjë e më të rëndësishëm të metaleve të rralla.
“Meqenëse Kina mbulon, për shembull, më shumë se 95 për qind të tregut të metaleve të rralla, ajo nuk mund të zëvendësohet në plan afatshkurtër,” i tha ai DW. “Këto janë marrëdhënie biznesi afatgjata dhe të besueshme, dhe materialet dhe proceset janë të provuara.”
Një vend i vetëkuptueshëm për biznes
Për Rüth-in dhe shumë kompani të tjera gjermane, Kina mbetet një vend i vetëkuptueshëm për të bërë biznes. Për një kohë të gjatë, qeveria gjermane e pranoi dhe inkurajoi plotësisht këtë qëndrim.
Megjithatë, ndryshimi në drejtim autoritar i Kinës nën Presidentin Xi Jinping, si pasojë e të cilit Kina mbështet Rusinë pas sulmit ndaj Ukrainës, ka ndryshuar marrëdhëniet BE-Kinë.
Peizazhi gjeopolitik ka ndryshuar dhe vitet e fundit, qeveria gjermane ka folur për “shkëputje nga rreziku” [shkëputje e varësisë nga një vend i vetëm për përbërës, mallra ose lëndë të para, shënim i redaktorit] i Kinës, kryesisht për shkak të rreziqeve për kompanitë e huaja, që përballen me masa të ashpra të autoriteteve kineze.
Kohët e fundit, kancelari gjerman Friedrich Merz tha për kompanitë gjermane që punojnë në Kinë: “Unë gjithmonë u them kur takohem me ta: ‘Është rreziku juaj po të shkojnë gjërat keq; ju lutemi mos ejani (pastaj) tek ne’.”
Më parë këtë javë, ministri gjerman i Financave Lars Klingbeil vizitoi Kinën për të diskutuar evolucionin e marrëdhënieve ekonomike midis dy vendeve. Duke folur në Pekin, ai deklaroi se Gjermania e sheh “konkurrencën e drejtë në rrezik dhe gjithashtu beson se vendet e punës në industri janë të kërcënuara”, por theksoi nevojën për dialog, duke thënë: “Ne duhet të flasim me Kinën në vend që të flasim për Kinën”.
Histori dashurie me automobilët
Kina përfaqëson qartësisht një marrëdhënie pa të cilën industria gjermane e ka të vështirë të bëjë – dhe me arsye. Më herët këtë javë, Kina ua kaloi Shteteve të Bashkuara për t’u bërë përsëri partneri kryesor tregtar i Gjermanisë. Tregtia midis dy vendeve arriti në 185.9 miliardë euro ose 215 miliardë dollarë, midis janarit dhe shtatorit të këtij viti.
Për dekada të tëra, gjigantët e mëdhenj industrialë gjermanë i kanë dhënë përparësi tregut të madh kinez, dhe vëllimet e investimeve mbeten të larta.
Sipas një studimi të kohëve të fundit të Institutit Mercator për Studimet e Kinës në Berlin, investimet e huaja direkte gjermane përbënin 57 për qind të investimeve totale të BE në Kinë në gjysmën e parë të vitit 2024, afërsisht 2.3 për qind të PBB-së gjermane. Studimi vëren se vëllimet e investimeve vazhdojnë të rriten, me investimet e biznesit që u rritën me 1.3 miliardë euro midis viteve 2023 dhe 2024.
Një nga sektorët në të cilin Gjermania dhe Kina janë më të ndërthurura është prodhimi i automjeteve. Disa nga prodhuesit më të mëdhenj të automjeteve në Gjermani, si Volkswagen dhe BMW, kanë investuar dhe fituar miliarda në Kinë gjatë viteve dhe, pavarësisht vështirësive të fundit, mbeten shpresëplotë se do të kenë sukses afatgjatë.
Kohët e fundit, BMW investoi 3.8 miliardë euro në një projekt baterish në qytetin Shenyang, dhe kompania i tha DW se nuk ka plane të mëdha për t’u larguar nga vendi. “Grupi BMW përfaqësohet në tregun kinez nga dy sipërmarrje të përbashkëta dhe operon disa fabrika atje,” tha Britta Ullrich, zëdhënëse e prodhuesit të automjeteve, për DW.
“Në tregun tonë më të madh të vetëm në nivel global, ne ndjekim një strategji afatgjatë të tregut, të cilën e rishikojmë rregullisht dhe e përshtatim sipas nevojës. Nuk ka ndryshime themelore në aktivitetet tona në rajon.”
Marrëdhënia me Kinën po përjeton ndryshim rrënjësor
Megjithatë, pavarësisht rëndësisë së vazhdueshme të Kinës për prodhuesit gjermanë të automobilëve, marrëdhënia po përjeton një ndryshim rrënjësor, dhe jo vetëm për arsye gjeopolitike. Konkurrenca e fortë me të cilën përballen prodhuesit gjermanë të makinave nga rivalët e tyre kinezë, dhe perceptimi se një pjesë e kësaj konkurrence është arritur përmes praktikave industriale kineze, minon rregullat globale të tregtisë.
“Është me rëndësi thelbësore që të ketë kushte “konkurrencë të drejtë dhe një fushë loje të barabartë për të dyja palët”, tha për DW një zëdhënës i Shoqatës Gjermane të Industrisë së Automobilave, VDA. “Në këtë kontekst, Kinës i bëhet thirrje t’i afrohet Evropës me propozime konstruktive, për të parandaluar vazhdimisht dhe shpejt sjelljen antikonkurruese dhe për të garantuar tregtinë e lirë në situatën aktuale.”
Megjithatë, pavarësisht rëndësisë së vazhdueshme të Kinës për kompanitë gjermane, presioni financiar vjen nga të gjitha anët. Eksportet gjermane në Kinë kanë rënë me 25% që nga viti 2019, ndërsa prodhuesit e mëdhenj gjermanë të automjeteve Volkswagen, Mercedes dhe BMW kanë përjetuar që pjesa e tyre e tregut është reduktuar ndjeshëm vitet e fundit, ndërsa Kina rriti prodhimin e vet të automjeteve elektrike.
Zëdhënësi i VDA-së shtoi se ndërsa “kompanitë në sektorin e automobilëve po ndjekin dhe zbatojnë me forcë uljen e nevojshme të rrezikut”, kjo duhet gjithashtu “të jetë politikisht e realizueshme, jo vetëm e kërkuar”. Ata gjithashtu theksuan se ulja e rrezikut nuk duhet të nënkuptojë “mbylljen e tregjeve”.
“Politika më e mirë është të bëhet gjithçka që është e mundur për të nxitur vendndodhjen e biznesit, konkurrencën dhe rritjen”, deklaruan ata. “Kjo jo vetëm që krijon një pozicion më të fortë negociues, por gjithashtu inkurajon investimet dhe inovacionin në vend.”
Realiteti i ashpër i tregut
Tregtari i metaleve të rralla të tokës, Matthias Rüth, thotë se është e rëndësishme të mbahet mend se kontaktet e tij të biznesit në Kinë preken gjithashtu nga tensionet gjeopolitike.
“Vështirësitë aktuale janë kryesisht për shkak të vendimeve politike, jo të vetë furnizuesve,” tha ai. Biznesi i tij është prekur kryesisht nga kufizimet e ashpra të Kinës mbi eksportet e metaleve të rralla të tokës, të cilat gjithashtu i kanë frustruar furnizuesit e tij. “Edhe ata po përballen me disavantazhet dhe sfidat e kufizimeve aktuale të eksportit,” tha ai.
Ai thotë se kompania e tij nuk është përballur me presion politik për të “eliminuar rrezikun” nga Kina, por përkundrazi me realitetin e zymtë të presionit të tregut, të përkeqësuar nga tarifat globale dhe kufizimet kineze të eksportit.
“Për një furnizues si ne, kjo do të thotë që rutinat e furnizimit të vendosura prej kohësh nuk funksionojnë më aq besueshëm sa dikur,” thotë ai. “Ne vazhdojmë të mbështetemi te partnerët tanë kinezë prej kohësh, sepse, për shumë materiale, thjesht nuk ka asnjë mënyrë për të anashkaluar Kinën.”
Megjithatë, ai vëren se kompania e tij po investon më shumë kohë dhe përpjekje në krijimin e opsioneve të furnizimit jashtë Kinës. “Nuk është politika që na tregon se çfarë të bëjmë. Është tregu që i detyron të gjithë tregtarët dhe përpunuesit seriozë të mallrave të ripërcaktojnë strategjinë e furnizimit, dhe ky presion vetëm do të rritet. Ky është realiteti i përditshëm.”/DW/